معاون اداره کل حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و 45 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد  هستند. 

به گزارش روابط عمومي کميته امداد امام خميني(ره)استان يزد، "خانم اسماعیلی" در جمع نمایندگان امور بانوان دستگاه های اجرایی استان یزد هماهنگی و تعامل دستگاه ها را به منظور رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار را خواستار شد.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: هم اکنون بیش از 30 هزار زن سرپرست خانوار در کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

اسماعیلی بر بهره گیری از ظرفیت های قانونی سازمان ها و ارگان های ذیربط در زمینه زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و افزود: همه دستگاه ها باید برای توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار تلاش کنند.

این نشست همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و به منظور بررسی مسایل و مشکلات زنان سرپرست خانوار با حضور نمایندگان امور بانوان دستگاه های اجرایی و نمایندگان امور بانوان کمیته های امداد شهرستان های استان یزد برگزار شد.

خانم عبدالحسین زاده- مدیرکل امور بانوان استانداری یزد هم در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه زن در جامعه گفت: خانواده محور جامعه است و مهمترین عامل خانواده تجلی روح زن است و همه باید برای رفع مشکلات زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار تلاش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد هم در این نشست ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون بیش از 11 هزار و 327 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند و بیش از 2 هزار و 906 نفر از آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

اکبری افزود: در حال حاضر 16 هزار و 481 خانوار مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد هستند که ماهیانه بیش از 7 میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می گردد.

مهدی حجازی مهریزی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد هم گفت: 11 هزار و 52 خانوار با سرپرست زن بالای 60 سال، 7 هزار و 717 خانوار زن سرپرست یک نفره، یک هزار و 915 خانوار زن سرپرست دو نفره و 7 هزار و 519 خانوار بی سواد، از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بهره مندند.

در پایان این نشست نمایندگان دستگاه ها نظرات خود را در راستای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا